Używamy ciasteczek

Strona dla prawidłowego działania wymaga plików cookies. Szczegóły ich wykorzystania znajdziesz w Polityce Prywatności.

ewa.luczak@asp.waw.pl

Ewa Łuczak – fotografka, autorka filmów dokumentalnych, wideo i wideoinstalacji, montażystka filmowa. W 2006 roku ukończyła warszawską ASP, dyplom uzyskała w pracowni prof. Grzegorza Kowalskiego – Praca dyplomowa „Radiowe dni” (dwukanałowa instalacja wideo, 2006) została zakupiona do kolekcji Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie. Laureatka stypendiów Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w latach 2005, 2006 i 2007. Laureatka V edycji programu Młoda Polska, w dziedzinie sztuki wizualne w 2008 roku. Pierwsze prace artystki to czarno-białe fotograficzne akty. Później pojawiły się zainteresowania przestrzenią i ruchem, a głównym narzędziem stała się kamera wideo. Obecnie doktorantka Wydziału Grafiki i wykładowca na Wydziale Sztuki Mediów i na Wydziale Rzeźby Warszawskiej ASP.

 

Wybrane wystawy indywidualne i zbiorowe

  • Hommage a Isaac Bashevis Singer, Prom Kultury Saska Kępa, Warszawa, 2020; wystawa zbiorowa
  • Uniwersum – artystyczne interpretacje polskich badań kosmosu, Prom Kultury Saska Kępa, Warszawa, 2020; wystawa zbiorowa
  • Suma zbiorów, Galeria Punkty, Wybrzeże Kościuszkowskie 37, Warszawa, 2020; wystawa zbiorowa młodszych pracowników Wydziału Rzeźby
  • Co robi rzeźba, wystawa pedagogów Wydziału Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Gdańsk, ASP w Gdańsku, 2019; wystawa zbiorowa
  • On Fire!, wideo instalacja, Sabinarti, Casaprota, Włochy, 2017; wystawa indywidualna
  • Behind Togetherness, nGbK, Berlin, Niemcy, Galeria HIT / transit.sk, Bratysława, Słowacja, 2014; wystawa zbiorowa
  • Temporary Autonomous Zone /3/ 24 projects in 24 hours, Galeria Studio, Warszawa, 2014; wystawa zbiorowa
  • Sekwencje, Lubelskie Towarzystwo Sztuk Pięknych, Galeria Lipowa, Lublin, 2010; wystawa zbiorowa
  • Program patriotyczny, wideo instalacja, Headlands Center for the Arts, Fort Barry, Sausalito, Kalifornia, USA, 2008; wystawa indywidualna
  • Nie-ludzki pejzaż, esej fotograficzny, Krytyka Polityczna nr 15, 2008; publikacja
  • Ciało/Geometria, BWA, Zielona Góra, 2008; wystawa zbiorowa
  • Warianty. Pracownia Kowalskiego 2006/2007, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa, 2007; wystawa zbiorowa
  • Radiowe dni, wideo instalacja, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa, 2007; wystawa indywidualna
  • Idę w stronę słońca, Biennale Nowych Mediów, Galeria DAP, Warszawa, 2006; wyróżnienie specjalne; wystawa zbiorowa
  • Głos wybrzeża, Zoom out festiwal, Fabryka fotografii, Łódź, Warszawa, Berlin, 2005; wystawa zbiorowa
  • Rzeźbiarze fotografują, Muzeum im. Xawerego Dunikowskiego, Królikarnia, Warszawa, 2004; wystawa zbiorowa

 

Wybrane instalacje wideo dla teatru/koncerty

  • Berjozkele, jednokanałowa instalacja wideo do koncertu Oli Bilińskiej, Louvre-Lens, Francja, 2019; instalacja wideo, reżyseria światła
  • Madama Butterfly, Giacomo Puccini, opera, reżyseria Natalia Korczakowska, Studio Teatrgaleria, Warszawa, 2019; wideo
  • Studnia/Sulinys, koncert, wileńska premiera albumu grupy Babadag, Tamsta Club, Wilno, 2019; reżyseria, instalacja multimedialna, reżyseria świateł
  • Grotowski non fiction, spektakl teatralny, tekst Krzysztof Szekalski, reżyseria Katarzyna Kalwat, Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu oraz Wrocławski Teatr Współczesny, 2018/2019; reżyseria światła
  • Robert Walser. I would prefer not to, tekst Beniamin Bukowski, reżyseria Katarzyna Kalwat, CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa, 2018; instalacja przestrzenna, wideo i światło
  • 4 tygodnie II, tekst Krzysztof Szekalski, reżyseria Aleksandra Jakubczak, TR WARSZAWA, Warszawa, 2018; scenografia, wideo i światło
  • Nekroperformance. Robert Walser, tekst Beniamin Bukowski, reżyseria Katarzyna Kalwat, Festiwal Nowego Teatru, Rzeszów, 2017; scenografia, wideo i światło
  • 4 tygodnie, tekst Krzysztof Szekalski, reżyseria Aleksandra Jakubczak, TR WARSZAWA, Warszawa, 2017; instalacja przestrzenna, wideo i światło
  • Landscape. Lekcja anatomi, tekst Weronika Murek, reżyseria Katarzyna Kalwat, Teatr im. Juliusza Słowackiego, Kraków, 2017; instalacja wideo
  • Soundwork, reżyseria Wojtek Blecharz, TR WARSZAWA, Warszawa, 2016; wideo
  • Wściekłość, tekst Elfride Jelinek, reżyseria Maja Kleczewska, Teatr Powszechny, Warszawa, 2016; spektakl prezentowany na Biennale Teatralnym w Wenecji w 2017 roku; wideo i światło
  • Holzwege, tekst Marta Sokołowska, reżyseria Katarzyna Kalwat, TR WARSZAWA, Warszawa, 2016; wideo
  • Możliwość wyspy, na podstawie Możliwość wyspy Michaela Houellebecqa, reżyseria Magdalena Szpecht, TR WARSZAWA, Warszawa, 2015; wideo
  • Fellini. Sny, spektakl taneczny, reżyseria Grigorij Lifanov, choreografia Fábio Lopez, Teatr Dramatyczny, Yekaterinburg, Rosja, 2015; wideo
  • Bye, bye butterfly, koncert grupy Babadag, TR WARSZAWA, Warszawa, 2015; reżyseria, instalacja multimedialna
  • Letnie osy kąsają nas nawet w listopadzie, tekst Iwan Wyrypajew, reżyseria Wojciech Urbański, Teatr Dramatyczny, Warszawa, 2015; instalacja wideo
  • Patris, reżyseria Siergiei Antselevich, festiwal “Theatre Confrontations”, Mińsk, Białoruś, 2013; instalacja wideo
  • Near that place, teatr tańca, reżyseria Johan Forsman, choreografia Daniel AlmgrenRecen, MDT Theatre, Sztokholm, Szwecja, 2013; instalacja wideo
  • Konstrukcje Debory Vogel, reżyseria Magdalena Gnatowska, Festiwal Singer, Warszawa, 2012; instalacja wideo

 

Wybrane realizacje filmowe

  • Co wzięli ze sobą, kampania społeczna dla UNHCR, 6 min, reżyseria Joanna Koss-Krauze, montaż Ewa Łuczak, 2018
  • Zeno-san, film dokumentalny, 50 min, reżyseria Marta Sokołowska, scenariusz Marta Sokołowska, Ewa Łuczak,  montaż Ewa Łuczak, 2018
  • TR Warszawa, reportaż, 17 min, reżyseria, scenariusz, zdjęcia i montaż Ewa Łuczak, 2018
  • Cud albo Krakowiaki i Górale, wersja filmowa opery w reżyserii Wojciecha Kiliana, Teatr Wielki Opera Narodowa, 1godz. 48 min, reżyseria obrazu Ewa Łuczak, 2016
  • Halina Paszkowska. Wybór Materiałów, filmu dokumentalny, 30 min, scenariusz i reżyseria Ewa Łuczak, Anna Czerwińska, Anna Grzelewska, DVD Wajda School, 2014
  • Making of “Między nami dobrze jest” , scenariusz, reżyseria, zdjęcia i montaż Ewa Łuczak, 2014
  • Making of PASJA/PENDERECKI JARZYNA, scenariusz, reżyseria, zdjęcia i montaż Ewa Łuczak, 2013
  • 2007: Macbeth, teatr telewizji w reżyserii Grzegorza Jarzyny, montaż Ewa Łuczak, Robert Gryka, 2012
  • Święto wiosny, instalacja wideo K.Kozyry, animacja klasyczna i poklatkowa, kierownik planu zdjęciowego Ewa Łuczak, 2000