Celem kształcenia w Pracowni Graficznych Form Przestrzennych jest przygotowanie i zapoznanie teoretyczne i praktyczne na polu grafiki warsztatowej (przede wszystkim w zakresie podstawowych technik graficznych takich, jak: linoryt, drzeworyt, gipsoryt, suchoryt, akwaforta, akwatinta, miękki werniks, kolografia, monotypia, szablon) w połączeniu m. in. z rysunkiem, tkaniną, „rzeźbą miękką”, warsztatem rzeźbiarskim, książką autorską, przestrzenną (pop-up), obrazkową, powieścią graficzną (komiks) itd. Są także podejmowane następujące zagadnienia: kolor w rysunku/grafice, cykle rysunkowe/graficzne, historie animowane na papierze/tkaninie itp.
Formą kształcenia jest zachęcanie studentów/ek do podejmowania świadomych inicjatyw twórczych i eksperymentowania, do poszukiwania nowych rozwiązań, stawiania pytań i łamania schematów, do rozbudzania wrażliwości i twórczej ambicji, a tym samym do poznawania siebie i poszukiwania własnego, indywidualnego języka wypowiedzi. Wszystkie te inicjatywy mają prowadzić do świadomej niezależności twórczej. W pracowni jest kładziony duży nacisk na rozwój osobowości studenta/tki oraz na jego/jej świadomą kreację artystyczną.
Zadania i program zajęć są spersonalizowane dla każdego uczestnika/ki zajęć, a ćwiczenia, rozmowy i korekty są prowadzone indywidualnie. Poziom/stopień trudności pracy nad zadaniem jest dopasowany do etapu nauczania, w którym jest student/ka. W pracowni jest kładziony duży nacisk na poszukiwanie własnych tematów twórczych. Program daje studentom/tkom możliwość wyboru
zadań w zależności od indywidualnych propozycji, umiejętności, doświadczenia, pracochłonności, warunków technicznych i dyspozycji czasowej (jeden semestr lub więcej). Pracownia adresowana jest do studentów/ek od 3 do 5 roku studiów jednolitych magisterskich z możliwością zrobienia aneksu do dyplomu jako część składową dyplomu.
-
dr hab. Małgorzata Dmitruk, prof. uczelni Prowadząca
dr hab. Małgorzata Dmitruk, prof. uczelni
Prowadząca
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 1
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 2
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 3
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 4
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 5