Pracownia Rysunku I-V rok

Prowadzący:

prof. Zofia Glazer

as. adi. dr Małgorzata Gurowska

Program pracowni

Na I roku studenci poznają obligatoryjnie rózne techniki rysunku walorowego. W pierwszym semestrze zwraca się uwagę na umiejętność: kompozycji kadru, oddanie charakteru i gestu ciała modela, proporcje. W drugi semestrze: praca z modelem – stosowanie technik mieszanych, kompozycja, przestrzeń eksponująca. Lata starsze: praca indywidualna z każdym studentem – rozwijanie kreatywności, praca w kolorze, w technikach mieszanych, praca z modelem. Zwraca się szczególną uwagę na umiejętność i analizę kreatywnej interpretacji natury. Pracownie Rysunku ukończyli m. innymi: Anna Konik, Agata Bogacka (malarstwo), Anna Molska, Zofia Gramz, łukasz Kosela, Grzegorz Witek, Paweł Mysera, Mikołaj Starowieyski, Michał Zomer, Bartosz Sandecki, Wojtek Pustoła.. + / zajęcia I – III rok studia I stopnia (licencjackie) Tematy projektów, zadań artystycznych. 1. Rysunkowa interpretacja modela 2. Realizacja własnej kompozycji na płaszczyźnie 3. Rysunkowa interpretacja głowy 4. Realizacja prac rysunkowych w przestrzeni pleneru z użyciem materiałów związanych z naturą. Cel zajęć: 1. Kwalifikacja posiadanego warsztatu (I rok) 2. Doskonalenie umiejętności postrzegania – studium natury (ćwiczenia: analiza – interpretacja – kreacja) 3. Rozwijanie i doskonalenie technik warsztatu rysunkowego koniecznego w przyszłości do budowy własnej, indywidualnej kreacji. Treść zajęć: 1. Studium z modela/aranżacja 2. Martwa natura /przestrzeń 3. Krótkie szkice 4. Prace wykonywane w konkretnych technikach rysunkowych / zajęcia I – II rok studia II stopnia (magisterskie) Tematy projektów, zadań artystycznych. 1. Rysunkowa interpretacja modela 2. Realizacja własnej kompozycji na płaszczyźnie zwracając uwagę na części składowe rysunku, tj.: kadr, podziały, kompozycja, rytmy, plany, zagadnienie ekspozycji i przestrzeni. 3. Realizacja cyklu prac rysunkowych w różnych technikach. Cel zajęć 1. Dalszy rozwój osobowości artystycznej umożliwiającej tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych koncepcji artystycznych 2. Kształtowanie świadomości artystycznej dla uzasadnienia motywacji twórczej, otwartej na odmienne widzenie świata i subiektywne obrazowanie 3. Dążenie do ukształtowania samodzielnej osobowości twórczej studenta. Jego świadomego kontaktu z naturą jako pretekstem do wyrażenia indywidualnego stosunku studenta do wartości uniwersalnych. Treść zajęć: 1. Studium natury w zaaranżowanej przestrzeni 2. Prace w cyklu na zadany temat / Limit studentów spoza wydziału – nieograniczony  

Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie © 2017

Korzystamy z technologii ciasteczek. Przeglądając naszą stronę zgadasz się na używanie ich. Polityka cookies.Rozumiem